http://mm2austria2012.blogspot.com/p/kaart.html

dinsdag 30 mei 2017

Dinsdag 30 mei 2017
Ontwaken bij het Ventry strand, Ierland
KM 60033
GPS N52 07 17.5  W10 22 37.6

Het slechtste weer tot nu toe deze vakantie. Grauw, regen en een graad of 12. Ik zeg tegen Monique: ‘Slaap jij maar lekker uit, dan ga ik nog wat schrijven voor de blog’. Monique heeft daar geen problemen mee.

We staan hier nog steeds alleen op deze plek, maar dat is geen straf, we vermaken ons best zo. En dat uitzicht op een prachtige baai….
Deze plek is ook weer geliefd bij hondenbezitters. De ene auto is nog niet weg of de andere dient zich aan. Als een hond op het asfalt van de P schijt dan ruimt de bezitter het ook meteen op met een schepje. Nou moeten we de ...

eerste politieagent nog zien deze vakantie, maar de bekeuringen zijn hier in Ierland torenhoog voor het laten slingeren van hondenstront. En misschien zijn de hondeneigenaren hier van zichzelf wel zo sociaal.
Dan kennen we het (ze) bij ons wel anders.

Onze P hier doet ook dienst als een soort tuincentrum of bouwmarkt, zo lijkt het. We zien een man aan komen rijden en zijn auto dicht bij de doorgang naar het strand parkeren. Vervolgens haalt hij wat lege emmers uit de kofferbak, vult ze met strandzand, rijdt dan de auto naar de rand van de P waar wat los asfaltgrind ligt, schept daar ook een emmer mee vol, en rijdt dan weer weg.
Later op de dag zal een vlotte jongedame in een nog vlottere BMW hetzelfde doen.
Ik zeg tegen Monique: ‘Ik vermoed dat die stranddoorgang hier vorig jaar helemaal nog niet was, en dat de P ook 2 cm hoger lag’.

Het strand zelf echter wordt er niet kleiner op. Dankzij  het wonder wat eb & vloed heet wordt het in de loop van de dag steeds breder. En of het er iets mee te maken heeft weet ik niet maar ook de grauwe wolkenlucht breekt open om heel veel blauwe ondergrond te laten zien.
Er komen wat witte kopjes op het water in deze ingesloten baai, en wat denk ik dan, ik die net nog voor de vakantie wat nieuwe vliegerlijn heb aangeschaft?: Vliegeren, ja.


Afgezien van enkele wandelaars heb ik bijna het hele strand voor mezelf. En ik heb het al heel snel warm met de 2.2 Rhombus vlieger bij een klein windje 5.
Monique vermaakt zich ondertussen prima met een boekje, muziekje en tabletje in onze bus. En ze verschijnt ook nog even bij mij op het strand ten tonele om mij plus vlieger met de camera in één beeld te vangen, en ook nog mij tijdens het vliegeren een Prince koek en wat drinken te voeren. Dat levert een fantastische snoekduik van de vlieger vol in het zand op die de vlieger en ik echter niet voorzien hadden.
Al met al geen typische Ierse dag dus, want het had net zo goed een dagje op en aan het Zeeuwse strand kunnen zijn. Maar wat maakt het uit, het is wel een echte heerlijke vakantiedag.


Dus we besluiten om er ook nog een nachtje aan vast te knopen. Vanaf de begraafplaats is er ook niet geprotesteerd. Het enige leven daar komt van talloze konijntjes die overal uit de grond schijnen te komen en verdwijnen. Ben benieuwd of ze af en toe wat botten tegenkwamen met hun gegraaf.
En wie weet zijn het wel de reïncarnaties van de begravenen.


Ondertussen zijn er tijdens mijn gevlieger 3 campers bijgekomen. Drie Duitse campers, een daarvan bevat het stel wat wij eerder al tegenkwamen op de plek bij Waterville. Ze komen vriendelijk even gedag zeggen.












Voor de rest komen we de prachtige avond wel door met een etentje, een drankje en een kaartje.
Groet en tot morgenochtend

Dinsdag 30 mei 2017
Ontwaken bij het Ventry strand, Ierland
KM 60033
GPS N52 07 17.5  W10 22 37.6



Geen opmerkingen:

Een reactie posten