Zaterdag 20 mei 2017
Ontwaken in Weston under Penyard, Engeland
KM 58998
GPS N51.906484, -2.536708W
Ontwaken in Weston under Penyard, Engeland
KM 58998
GPS
We staan een uur te vroeg op. Net op die éne klok gekeken
die we nog niet een uur vroeger hebben gezet.
Dat geeft dan wel mooi de tijd om relaxed te ontbijten en nog wat over het kerkhof te dwalen, en stil te staan bij de ellende die in sommige grafstenen ...
staat gebeiteld.
Dat geeft dan wel mooi de tijd om relaxed te ontbijten en nog wat over het kerkhof te dwalen, en stil te staan bij de ellende die in sommige grafstenen ...
|
Via hoofdzakelijk de A40 rijden we naar Fishguard. Het ziet ons vooral groen en een beetje geel voor de ogen. Vijftig tinten groen. Het weer is prima. Ook in de lucht is genoeg te zien. Het is niet strak blauw en ook niet strak grijs. Af en toe hebben we wat regen maar het is niet het ‘heavy rain weather’ wat ons tijdens de bootreis met Stena voorspeld was.
Goed om te rijden. Het links rijden gaat overigens al aardig. Zolang we ons houden aan een aantal onszelf opgelegde regels, zoals elkaar zeggen ‘links houden’, ‘linksaf = kleine bocht’, en ‘rechtsaf = grote bocht”, gaat het goed.
Het went snel.
Ik weet nog van enkele jaren geleden, toen we in IJmuiden de boot afkwamen vanaf Schotland, dat ik automatisch links ging rijden, en moest wennen aan ons rechts rijden.
Om half twee komen we in de haven van Fishguard aan. En ook hier verloopt alles uiterst relaxed en vriendelijk. Op een ander stel na zijn we de enige Nederlanders die staan te wachten om in te schepen. Het zal in het hoogseizoen beslist anders zijn.
Ook op de boot is plaats genoeg, en we vinden een aardig plekje bij het raam.
Wel is deze Stena boot een stuk aftandser, goorder en roestiger dan de boot van Hoek van Holland/Harwich.
Van het eerste het beste toilet wat ik open zit de stront op de wc-bril en lijkt de vloer voor en onder de urinoirs al dagen geleden voor het laatst te zijn gedweild. Op de toiletten een verdieping hoger is het niet veel beter. Het bekende gele klap-bordje met de tekst ‘caution - wet floor’ krijgt hier een heel andere betekenis.
Na drie-en-een-half-uur varen komen we in Fishguard aan. Eigenlijk waren we voornemens om naar een van de twee dichtstbijzijnde gedoogde overnachtingsplaatsen te rijden (N52 13 43.4 - W6 19 30.0 of N52 16 22.0 - W6 23 09.0), maar we besluiten toch om meteen maar door te rijden naar de vuurtoren van Hook Head (N52 07 27.2 – W6 55 50.3), omdat we vuurtorens ’s avonds en ’s nachts op hun allermooist vinden (uiteraard).
We vinden het altijd zeer bijzonder om (bijna) aan de voet van een vuurtoren te overnachten. En dan gaan we hem morgenochtend wel verder bekijken.
Met ongeveer zeven andere campers in onze omgeving gaan we de winderige nacht in. Ik vind in een kastje nog mijn anemometer en meet buiten de deur een windsnelheid van gemiddeld 35 meter per seconde en een temperatuur van 12 graden. Knus weer dus.
Monique maakt weer een lekker maaltje en na een borrel
(en een goeie wasbeurt uiteraard) gaan we bijtijds naar bed, want na een paar
dagen rijden en reizen zijn we daar wel aan toe.
Truste
Truste
Zaterdag 20 mei 2017
Overnachten op 50 meter afstand van de vuurtoren van Hook Head, Ierland
KM 59284
GPS N52 07 27.2 W6 55 50.3 // 52.12422, -6.93064
STREETVIEW (aanklikken)
Overnachten op 50 meter afstand van de vuurtoren van Hook Head, Ierland
KM 59284
GPS N52 07 27.2 W6 55 50.3 // 52.12422, -6.93064
STREETVIEW (aanklikken)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten